Wat te doen bij een verhuis?

Bij een verhuis komen heel wat dingen kijken. 
Opknapwerk, klusjes hier en daar, schilderen, inpakken, 
eventueel huurcontract opzeggen etc.
En niet te vergeten, jouw contracten voor telefonie, water en energie opzeggen.
Bij dat laatste kunnen we je goed te hulp staan!

Voor jouw elektriciteits- en/of aardgascontract bieden we een totale ontzorgen aan en dit geheel gratis!



We geven hulp bij het ingeven van de meterstanden, het opzeggen van jouw huidig energiecontract en de aansluiting bij een leverancier voor de nieuwe woonst.
Ook het opvragen van jouw slotfactuur kunnen we regelen.

Als je nog een energieovernamedocument nodig hebt, 
dan wordt deze via mail bezorgd zodat alles vlekkeloos kan verlopen.
Ondervindt je moeizaamheden met het invullen van dit document? 
Geen nood, we kunnen dit telefonisch of digitaal met je overlopen!



Verder doen we een gratis analyse van de nieuwe woonst. 
Gezien onze jarenlange expertise kunnen we een goede schatting van jouw toekomstig energieverbruik maken zodat je bij jouw eerstvolgende afrekening niet voor verassingen komt te staan.

Vooraleer we een nieuw energiecontract aanbieden, schuimen we de markt af om er zeker van te zijn dat de nieuwe tarieven zeer marktconform zijn en dat het effectief beter is om een nieuw contract te nemen in plaats van jouw oud contract over te dragen. De beste prijs wint!


De nodige stappen bij een verhuis:

  • Jouw huidige energieleverancier moet op de hoogte worden gebracht van de verhuis.
  • De meterstanden worden opgevraagd zodat de leverancier een slotafrekening kan opmaken. Probeer meterstanden door te geven op een moment dat zo dicht mogelijk aansluit bij de effectieve verhuisdag.
  • Standaard wordt jouw oud energiecontract meegenomen naar het nieuwe pand maar je kan er ook voor kiezen om een nieuw contract bij een andere goedkopere leverancier af te sluiten. Uiteraard helpen we je hierbij!
  • Na de verhuis heb je 30 dagen de tijd om een leverancier in te schakelen voor het nieuwe pand en dit is ruimschoots voldoende tijd voor ons om het nodige voor je te doen.
  • Jouw oude leverancier verwittigen over de verhuis is zeer belangrijk. Als je dit niet tijdig doet, dan blijf je facturen voor de oude woonst ontvangen, ook al woon je er niet meer!
  • Het vervolledigen van het energieovernamedocument (oud adres, nieuw adres, persoon gegevens, EAN-nummer(s), meterstanden, handtekeningen van de vertrekker en overnemer).
  • Als er geen nieuwe huurder is op het moment dat je de woning verlaat dan vul je het energieovernamedocument in en vraag je aan de eigenaar van de woning om het document te ondertekenen. Noteer dan ook de gegevens van de eigenaar op het document.
  • Als je verhuist kan je ervoor kiezen om een nieuwe leverancier te nemen. Dit is het ideale moment om een nieuw energiecontract te starten. Je gaat dan toekomstgericht ook telkens afrekeningen krijgen vanaf de dag dat je bent ingetrokken in de nieuwe woonst. Verbrekingsvergoedingen zijn hier nooit van toepassing!



Zie je het bos door de bomen niet meer of wens je dit gewoon uit handen te geven? 
Dan kan dit perfect! 
Vul hier jouw gegevens in en we nemen spoedig contact met je op om alles van A tot Z in orde te brengen!